Home > Uroda > Kolagen – Twój sprzymierzeniec w walce z oznakami starzenia

Kolagen – Twój sprzymierzeniec w walce z oznakami starzenia

Kolagen

Coraz częściej możemy usłyszeć lub przeczytać, że kolagen jest jednym z najskuteczniejszych środków do walki ze starzeniem się skóry. Ale czy zastanawialiście się, czym właściwie jest kolagen i, w jaki sposób wpływa na kondycję naszej skóry?

Włókna kolagenowe to nic innego, jak białka fibrylarne, które odpowiadają za rozciąganie tkanek. Im więcej tych białek posiadamy, tym nasza skóra staje się bardziej elastyczna. Jak w takim razie sprawić, aby w naszym organizmie poziom kolagenu był w miarę stabilny? Tego dowiecie się poniżej.

Dieta anty starzeniowa zdziała cuda dla Twojej cery i uzupełni kolagen

Aby zadbać o prawidłowy poziom kolagenu w skórze, należy rozpocząć od zbilansowania codziennej diety. Szczególnie zaleca się włącznie do codziennych posiłków dużej liczby warzyw i owoców, które zawierają w składzie witaminę A.  Dobrym źródłem tego pierwiastką będzie marchew, jarmuż, szpinak oraz bataty i dynia. Witamina A występuje również w maśle, mleku i jogurtach. Jeżeli natomiast jesteście na diecie wegetariańskiej, witaminę A znajdziecie również w niektórych rybach, np. łososiu, halibucie i tuńczyku.

Dobrym przewodnikiem produkcji kolagenu w tkankach jest również witamina C. Najwięcej znajdziecie jej w pietruszce, brukselce, brokułach i szpinaku. Jeżeli wymienione warzywa nie należą do waszych ulubionych, sporą dawkę witaminy C możecie czerpać z owoców dzikiej róży, czarnej porzeczki, truskawek, pomarańczy, kiwi i grejpfrutów. 

Kolejnym krokiem do wsparcia naszego organizmu w produkcji włókien kolagenowych jest eliminacja z diety cukrów prostych dodanych. Do podanej grupy będziemy zaliczać wszystkie produkty spożywcze, które zostały przetworzone i dodatkowo w procesie produkcji dodano do nich cukier ratyfikowany.  Będą to wszelkiego rodzaju słodycze, napoje gazowane, słone przekąski oraz dodatki spożywcze, np. sosy, ketchupy i niektóre dania gotowe.

Kolagen – sprzymierzeniec naszej skóry

Kolagen w naszej skórze możemy wzmocnić również za pomocą zabiegów wykonywanych w gabinetach kosmetycznych lub w domowym zaciszu. Coraz większą popularnością cieszą się zwłaszcza masaże przeciw starzeniowe, np. pochodzący z Japonii masaż Kobido. Technika ta polega na połączeniu wolnych i szybkich ruchów na skórze twarzy i szyi. W efekcie powoduje to odprężenie mięśni, odprowadzenie nadmiaru limfy oraz pobudzenie tkanek do produkcji kolagenu!

Masaż Kobido to skomplikowana technika, wykonywana przez profesjonalistów, ale w domowym zaciszu również możemy wykonać podobny zabieg. Wystarczy pamiętać o kilku zasadach:

– do masażu należy używać wyłącznie olejków roślinnych,

– masaż rozpoczynamy od czoła i kierujemy się w dół twarzy. Kolejno masujemy brwi, granicę między kością policzkową a oczodołem, punkt uciskowy przy skrzydełkach nosa, dolną część kości policzkowych oraz żuchwę.

– masaż wykonujemy od środka twarzy i kierujemy się na zewnątrz,
– delikatnie masujemy skórę twarzy i staramy się jej nie ciągnąć.

Zachowując te proste zasady jesteśmy w stanie wykonać skuteczny masaż przeciw starzeniowy we własnym domu. I co ważne wspomóc proces produkcji kolagenu w naszej skórze.

Suplementacja oraz kosmetyki bogate w kolagen

Dieta i masaże to najbardziej naturalne sposoby dbania o poziom kolagenu w skórze. Niestety z wiekiem tracimy go coraz więcej i proces odbudowy włókien zaczyna spowalniać. Dlatego warto rozważyć również zażywanie suplementów diety bogatych w kolagen oraz kosmetyków zawierających ten aktywator młodości.

Warto mieć na uwadze, że kupując kosmetyk kolagenowy, tak naprawdę nie dostarczamy tego składnika skórze, ale pobudzamy nasz organizm do jego produkowania. I tak w kosmetykach najczęściej możemy znaleźć kolagen bydlęcy lub rybi. Ten pochodzący od ryb swoją budową przypomina ludzki kolagen, dlatego jego skuteczność i przyswajalność jest zdecydowanie lepsza. Decydując się na zakup kolagenu w postaci suplementu diety, podobnie jak w przypadku kosmetyków, warto zwrócić uwagę na jego pochodzenie. Dodatkowo, przy suplementacji ważna jest regularność stosowania oraz czas trwania kuracji. Aby zaobserwować efekty, należy stosować kurację przynajmniej około 3-ech miesięcy.

Leave a Reply